Moje Rio Vstoupit

Časté otázky a odpovědi – Internet

Kliknutím na otázku zobrazíte požadovanou odpověď.

Mbps (megabit) kontra MBps (megabajt) za sekundu

Zaběhnutým systémem zobrazování rychlostí připojení k internetu jsou megabity za sekundu (mbps). Ty vychází ze základní jednotky bit (b). Pokud ale stahujete soubor, obvykle se zobrazuje rychlost v bajtech (B) a jejich násobcích (kilobajtech – KB, megabajtech – MB). Velikost písmenka "b/B" tedy hraje velkou roli. Pro správný přepočet na bity je nutné násobit takto zobrazovanou hodnotu osmi. Příklad - stahujete-li 512 kB za sekundu: 512 KB/s (kilobajty/s) krát 8 b (bitů) = 4096 Kb (kilobitů) děleno 1024 = 4 Mbps (megabitů)

Rychlost mého připojení neodpovídá zakoupené rychlosti

Především na optické síti je nutné brát v úvahu to, že server, ze kterého stahujete, nemusí být schopen vám takovou rychlostí data odesílat. Druhým faktorem je režie protokolu TCP, která se na dosažené rychlosti může rovněž odrazit. Zásadní zpomalení pak může představovat zavirované PC, které zatěžuje linku odesíláním spamu, případně další omezení používaného systému (některé verze Windows).

Jak si mohu změřit rychlost připojení?

Měření rychlosti je možné provést na serveru test.rionet.cz. Pro přesné měření je nutné ukončit veškeré aplikace, které využívají připojení k internetu (ICQ, Skype, P2P, Download manažery a jiná stahování). Nepřesné měření může způsobit škodlivý software v PC, napadený prohlížeč nebo viry.
Pokud je v operačním systému škodlivý nebo nechtěný software, je jeho aktivita vidět na stavu síťového adaptéru v odeslaných či přijatých paketech.

Proč se mi stále zobrazuje autorizační brána, když jsem se úspěšně přihlásil?

Problém je nejčastěji způsoben tím, že Váš internetový prohlížeč si naši autorizační bránu nahrál do své paměti a tak poté stránky zobrazuje. Problém vyřešíte tak, že vymažete dočasné soubory internetu nebo vyrovnávací paměť. Restart počítače je také řešením. V případě, že se stále zobrazuje, kontaktujte naši technickou podporu telefonicky na 844 746 746.

Používám internetový prohlížet Mozilla Firefox a po přihlášení se mi po půl hodině neustále zobrazuje autorizační brána.

Klikněte na nástroje a dále na vymazat důvěrná data a zde zaškrkněte vyrovnávací paměť a klikněte na vymazat důvěrná data, poté vyzkoušejte jakoukoliv jinou internetovou stránku kromě autorizace. Pokud to nepomohlo, vyzkoušejte jiný internetový prohlížeč např. Internet Explorer nebo Opera.

Při spuštění Internet Explorer spadne nebo se mi vypíše chyba s doplňky, co mám dělat? Nemůžu se dostat na webové stránky.

Jedná se o docela častý jev chyby v prohlížeči Internet Explorer. Dochází k chybě na instalovaných doplňcích této aplikace a je nutné provést kontrolu instalovaných doplňků a jejich pročištění. Pro jednoduché zobrazení je možné aplikaci IE spustit bez doplňků.
Postup: přes nabídku START/VŠECHNY PROGRAMY/PŘÍSLUŠENSTVÍ/SYSTÉMOVÉ NÁSTROJE/ Internet Explorer (bez doplňků) nebo přes nabídku START/příkaz SPUSTIT a v dialogovém okně příkazu SPUSTIT zadat příkaz iexplore.exe -extoff

Potřebuji nastavení emailového klienta, můžete mi pomoci?

Nastavení serverů pro příchozí a odchozí poštu je:
Příchozí pošta (POP3): pop3.fcanet.cz (v případě jiného poskytovatele emailové schránky je pop3 server, server poskytovatele)
Odchozí pošta (SMTP): smtp.rionet.cz
Server SMTP nepožaduje zabezpečení SSL a nepožaduje ověření pro přihlášení k serveru.

Jaké síťové nastavení je nutné udělat v počítači po jeho připojení k síti?

Přečtěte si náš návod pro Windows 98, Windows 2000/XP, Windows Vista a Windows 7.

Jak se dostanu k nastavení síťového připojení?

Jednotný postup pro všechny operační systémy Windows.
  1. vyvolání dialogového okna „Spustit“ provedete stlačením klávesové zkratky WIN+R (klávesa WIN je umístěna vlevo dole mezi CTRL a ALT a je na ni vyobrazeno logo Windows)
  2. zadat název programu „ncpa.cpl“
  3. v okně „Síťová připojení“ naleznete připojení k místní síti (dále je možno pokračovat dle návodu pro jednotlivé operační systémy)

Mám v počítači virus či spyware - přijedete a odstraníte tento problém?

Nikoliv, poskytujeme primárně internetové připojení a tento "počítačový servis" je plně v kompetenci klienta. Doporučujeme Vám kontaktovat nejbližší prodejnu výpočetní techniky a informovat se zde na další postup. Rovněž můžete využít antivirových a anti-spyware programů, které naleznete na internetu.

Lze k internetu připojit více počítačů najednou?

Ano, lze připojit dva i více počítačů k našemu připojení, ale je nutné před tyto počítače dát ROUTER, který rozděluje internet do více počítačů zároveň. Pokud nechcete použít ROUTER, budete se pokaždé muset znovu přihlásit a identifikovat na naší internetové bráně. Následně je třeba vyčkat cca 5 minut. Popřípadě restartujte zařízení, které tak bude funkční ihned. Počítače musí být v jedné domácnosti nebo firmě - v opačném případe se jedná o porušení Provozního řádu!

Chci si router přenastavit sám/sama, ale nenašel jsem svůj typ routeru ve vašich návodech.

Pokuste se najít návod k nastavení na stránkách výrobce Vašeho routeru. Případně využijte internetový vyhledávač a zadejte k vyhledání typové označení Vašeho routeru. Další možností je kontaktovat ve Vašem okolí firmu specializovanou na servis výpočetní techniky a počítačového příslušenství.

Jak zjistím IP adresu mého routeru?

Jednotný postup pro všechny operační systémy Windows.
  1. vyvolání dialogového okna „Spustit“ provedete stlačením klávesové zkratky WIN+R (klávesa WIN je umístěna vlevo dole mezi CTRL a ALT a je na ni vyobrazeno logo Windows)
  2. zadat název programu „cmd“
  3. v černém příkazovém okně zadat příkaz „ipconfig –all“
  4. hledejte řádek „výchozí brána“ např.: Výchozí brána . . . . . . . . . . : 192.198.1.1
  5. tuto IP nyní můžete zadat do okna Vašeho webového prohlížeče a dostanete se na úvodní stránku Vašeho routeru

Nedostal jsem oznámení a informace o přechodu mojí lokality pod nový řídicí systém.

Kontaktujte prosím naše zákaznické centrum na 844 746 746, operátoři Vám rádi sdělí údaje nutné k registraci a pomohou Vám s nastavením Vašeho PC.

Zavedete internet také do míst, kde prozatím nemáte pokrytí?

Budování nových lokalit je závislé na zájmu potencionálních klientů. Tento zájem posuzujeme podle registrací, které je možné provést na našich stránkach. Prosím zaregistrujte sebe a případné další zajemce a na základě těchto registrací se může naše realizační oddělení rozhodnout o zavedení naší internetové konektivity i do vaší lokality. Obecně platí, že čím větší zájem o naše služby, tím je pravděpodobnost vyšší.

Chci změnit internetovou službu - co mám učinit?

Pro změnu služby je potřeba kontaktovat naši zákaznickou linku na 844 746 746.

Proč neposkytujete statickou veřejnou IP adresu?

Statickou IP adresu poskytujeme, ale pouze u služeb JET nebo MACH.

Při přetrvávajících potížích nebo pro jiný dotaz volejte na call212 270 000

callback_offline

Zavoláme Vám zpátky

Urychlíme Vaši objednávku
s nabídkou na míru




captcha

Vyzkoušejte super
rychlosti
až 100 Mb/s!


100
Mb/s

© 2017 RIO Media. | Privacy Policy